انواع فرم بدن زنان


فاطمه روح الامینی 1402-01-12 12 دقیقه مطالعه
انواع فرم بدن زنان

8 فرم بدن زنان

در بلاگ‌ انواع فرم بدن آقایان با انوع فرم بدن آن‌ها و نحوه‌ی تعیین تیپ بدن آشنا شدیم، در این بلاگ قصد داریم با انواع فرم بدن خانم‌ها آشنا بشیم، انواع فرم بدن برای زنان وجود دارد که ۷ مدل از آن‌ها مهم‌ترین هستند و اکثر خانم‌ها در این دسته‌بندی‌های محدود قرار می‌گیرند؛ بریم ببینیم که این انواع فرم بدن چه ویژگی دارند.

انواع فرم بدن خانم‌ها

انواع فرم بدن خانم‌ها

 

انواع فرم بدن، فرم بدن گلابی شکل

فرم بدن‌ گلابی شکل

افراد با این فرم بدنی دارای کمری باریک با بالاتنه کوچک و پایین‌تنه‌ا‌ی خوش فرم هستند. این افراد باید تمرکز خود را برروی برجسته کردن بالاتنه قرار دهند. استفاده از پیراهن با یقه قایقی، یقه اسکوپی، یقه های دلبر ‌و لباس‌هایی که در قسمت بالا دارای چین‌ و کراوات هستند، ایده‌ی مناسبی به نظر می‌رسند. استفاده از شلوار راسته یا کمی گشاد همراه با کفش پاشنه بلند به تعادل شکل پایین تنه شما کمک می‌کند، همچنین استفاده اِپُل های ظریف به هماهنگی بین بالا و پایین تنه کمک می‌کند. استفاده ازدامن فون، ترک و کلوش تا زیر زانو و یا بلند با دوختی ساده می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این افراد باشد.

فرم بدن قاشقی

یکی دیگر از انواع فرم بدن، قاشقی است. تقریبا فرم بدن قاشقی مشابه با فرم بدن زنانه گلابی است؛ با این تفاوت که در فرم قاشقی بالاتنه کشیده‌تر، کمر باریک‌تر و شکم بزرگتر است. تمام الزامات و نکات گفته شده درمورد فرم بدن گلابی را می‌توان برای این مدل از فرم بدن نیز استفاده کرد.

فرم بدن توت فرنگی

فرم بدن توت فرنگی

در اندام مثلث با قاعده بالا یا فرم بدن زنانه توت فرنگی، قسمت پایین‌تنه کوچک‌تر از بالا تنه می‌باشد‌. در این فرم بدنی زنان، به دلیل کم بودن دور باسن، باریک بودن کمر به‌ خوبی نشان داده نمی‌شود، به همین دلیل به این فرم اغلب پسرانه یا ورزشکاری می‌گویند. در فرم بدنی توت فرنگی بهتر است تمرکز بر حجیم کردن پایین‌تنه باشد؛ مثلا لبه افقی دامن و‌ پیراهن، آستین پفی در مچ دست، استفاده از طرح و رنگ روشن در پایین‌تنه، انتخاب‌های مناسبی هستند. برای این افراد بهتر است از لباس‌ با یقه‌هایی مثل قایقی، دکلته یا خشتی استفاده نکنند تا عرض شانه‌هایتان بیشتر دیده نشود.

فرمبدن مثلث معکوس

فرم بدن مثلث معکوس

در این اندام فرد دارای شانه و دور سینه بزرگ و پایین‌تنه کوچک است بنابراین باید توجه و نگاه را از بالاتنه دور نمود. استفاده از شلوارهای دمپاگشاد، دامن‌های کلوش یا فون مناسب است.

لباس با یقه‌ باز 7، یقه چهارگوش و پیراهن‌های کلوش و بدون آستین پیشنهاد می‌شود. تاپ و تیشرت‌های ساده، ظریف و بدون جزئیات انتخاب مناسبی برای این فرم بدنی هستند. این فرم بدنی باید از پوشیدن شلوار و شلوارک‌های چسبان و یا دامن‌های تنگ و خیلی کوتاه خودداری کند.

فرم بدن سیبی

فرم بدن سیبی

در انواع فرم بدن سیبی افراد دارای پاهای خوش فرم، لگن کوچک، پهنای بیشتر در ناحیه ی کمر و سینه و نیم تنه پر و پهن هستند. استفاده از لباس با خطوط عمودی یقه 7 و شلوارهای گشاد به این افراد پیشنهاد می‌شود. تمرکز این گروه باید روی برجسته کردن نیم تنه و پاهای خود باشد و سعی کند توجه را از قسمت میانی خود دور کنید.

از پوشیدن بلوز و یا کت‌های کوتاهی که در قسمت برجستگی شکم تمامی می‌شوند، خودداری کنند. بهتر است لباس‌هایی با پارچه‌های لخت بپوشند. پوشیدن انواع دامن و لباس‌های تک‌رنگ پیشنهاد می‌شود.

فرم بدن مستطیلی

فرم بدن مستطیلی

در انواع فرم بدن مستطیلی بالاتنه کوچک، عرض شانه و پایین تنه یکسان است و کمر مشخص و جدا شده نیست. لباس‌هایی را انتخاب کنید که بازوها و پاهای شما را برجسته کند. پوشیدن کت‌های کوتاه، تاپ‌های برجسته و طرح‌دار با شلوار جین تنگ به ایجاد انحنا در طول بدن شما کمک می‌کند.

پوشیدن دامن‌های کوتاه با جوراب شلواری روشن توجه را به سمت پاهای خوش فرم شما می‌برد. شما می‌توانید به‌راحتی لباس‌های چهارخانه، راه راه و گل‌دار بپوشید.

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی

در این فرم بدن پایین‌تنه گرد، بالاتنه خوش فرم و متناسب با پایین‌تنه و کمر دارای انحنای نمایان است. با پوشیدن پیراهن‌ و لباس‌هایی که به‌خوبی روی کمرتان می‌آید، تمرکز را به قسمت میانی خود ببرید. لباس و تاپ‌های یقه هفت، یقه‌های شیب‌دار و یقه دلبر را انتخاب کنید تا شکل ساعت شنی شما را برجسته کند.

از برش‌های مستقیم و استایل‌های جعبه‌ای خودداری کنید، از کمربند برای کمرتان استفاده کنید که فرم ساعت شنی بدنتان را بیشتر نشان داده شود. از دامن‌ با کمر بلند و شلوار جین‌های تنگ و راسته استفاده کنید.

فرم بدن لوزی

فرم بدن لوزی

در انواع فرم بدن لوزی دور سینه و شانه کوچک‌تر از پایین‌تنه و دور کمر وسیع‌ترین قسمت بدن شما است. تفاوت این فرم بدن با فرم گلابی در قسمت کمر و عریض بودن آن در فرم گلابی است. ساق پاها و بازوهای خوش فرمی دارند؛ سعی کنید لباسی انتخاب کنید که باعث ایجاد تعادل بین شانه‌ها و باسن شود و آن‌ها را با کمرتان هماهنگ نگه دارد. از طریق سایت allthedresses می‌توانید با وارد کردن اندازه‌های خود، از نوع فرم بدن خود بین انواع فرم بدن اطلاع پیدا کنید.

 

 

انتخاب رنگ مناسب با انواع فرم بدن

رنگ‌های روشن، براق، زنده و گرم بیشتر از رنگ‌های تیره جلب توجه می کنند بنابراین این رنگ‌ها برای اندام‌های لاغرتر و رنگ‌های تیره برای اندام‌های پرتر مناسب‌تر هستند. برای اندام‌های بلند و درشت لباس با رنگ های خاکستری، مات و خنثی، مجاز و لباس با رنگ های براق ممنوع است. برای اندام بلند و لاغر رنگ‌های روشن، زنده و مکمل که باعث پرتر نشون دادن اندام آن‌ها می‌شوند، مجاز هستند.

برای افراد با قد کوتاه و پر لباس‌های تک رنگ در طیف خاکستری، مات و کدر، مجاز و لباس با رنگ‌های زنده و براق ممنوع است. برای افراد لاغر با قد کوتاه لباس‌های هم‌رنگ، رنگ‌های روشن، رنگ‌های زنده و براق، مجاز و استفاده از لباس با دو رنگ متفاوت ممنوع است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*