انواع فرم بدن آقایان


مبینا خادم حسین 1402-01-02 12 دقیقه مطالعه
انواع فرم بدن آقایان

 

آشنایی با فرم‌های مختلف بدن آقایان

پیدا کردن لباس‌های مناسب با فرم بدن ممکن است چالش‌ برانگیز به نظر برسد اما وقتی بدانید تیپ بدنی‌تان چیست و چه چیزی به شما می‌آید، بسیار آسان‌تر می‌شود. فرم‌های بدن مختلف باعث می‌شود افراد لباس‌های مختلفی را انتخاب کنند. نوع فرم بدن با اندازه گیری دور کمر، باسن، نیم تنه و شانه ها بدست می‌آید، در ادامه به بررسی شیوه تعیین فرم بدن، انواع فرم بدن ولباس‌های متناسب با انواع فرم‌های بدن می‌پردازیم.

127b7b3dda9665b4eed38dc570dbf0b6

چگونه تیپ بدنی خود را تعیین کنیم؟

دانستن نسبت‌های بدنی خود بسیار مهم است زیرا به تعیین نوع بدن ما کمک می‌کند. دقت کنید که حتما  از نوار پارچه‌ای استفاده کنید. نوار باید نه خیلی محکم باشد و نه خیلی شل!

شانه‌ها

برای اندازه‌ گیری شانه‌ها، نوار را دور شانه‌های خود بگیرید تا به نوک همان شانه برسد.

نیم تنه

قبل از اندازه گیری دور سینه، مطمئن شوید که صاف بایستید و سپس اندازه‌ی برجسته‌ترین قسمت سینه خود را بدست آورید.

کمر

صاف بایستید و مطمئن شوید که حالت عمودی خود را حفظ کرده‌اید. به پهلو خم شوید، نقطه‌ی خم شدن خط کمر است(باریک ترین قسمت کمر یعنی بالای ناف و زیر قفسه سینه).

باسن

برای اندازه گیری لگن باید دور بزرگ‌ترین ترین قسمت باسن که پایین استخوان کمر قرار دارد را با نوار پارچه‌ای اندازه بگیرید؛ در نهایت براساس نسبت اعداد به هم به راحتی می‌توانید اندام خود را تشخیص دهید.

انواع فرم بدن مردان

فرم بدن مردان دارای انواع مختلفی است:

فرم ذوزنقه‌ای

فرم بدن ذوزنقه‌ای

در این فرم کمر نسبت به فاصله‌ی بین ترقوه و شانه‌ها باریک‌تر است. طراحان لباس این فرم بدنی را بین انواع فرم بدن به عنوان مبنای طراحی خود قرار می‌دهند؛ بنابراین اکثر لباس‌ها می‌توانند برای افرادی با فرم بدنی ذوزنقه‌ای شکل مناسب باشند.

لباس مناسب برای مردان با فرم بدن ذوزنقه

لباس‌های جذب برای نمایش این فرم بدن بسیار مناسب هستند. اگر قد و هیکل متوسطی دارید سعی کنید همیشه یک سری جزئیات مشخص مثل ساعت و یا کفش خوب در پوشش خود داشته باشید. از پوشیدن شلوارهای گشاد خودداری کنید. پیراهن با طرح‌های راه‌راه عمودی باعث می‌شود کمی بلندتر و طرح‌های چهار خانه باعث می‌شود که بزرگ جثه‌تر دیده شوید؛ بنابراین متناسب با قد خود طرح مناسب را انتخاب کنید.

پوشیدن کت تک رنگ باعث پهن‌تر دیده شدن سر شانه‌های شما می‌شود. اگر شخصی هستید که از کروات استفاده می‌کنید باید به این نکته دقت کنید که بهتر است ارتفاع آن تا نزدیکی سگک کمربند باشد و پهنا معمول آن حدود 9 سانتی متر باشد.

فرم بیضی

فرم بدن بیضی آقایان

در این فرم افراد دارای بالاتنه پهن‌تری نسبت به شانه‌هایشان هستند و لگن پهن‌تر و اعضای کوتاه‌تری نسبت به سایر فرم‌های بدن می‌باشند.

لباس مناسب برای مردان با فرم بدن بیضی

به این افراد پیشنهاد می‌شود لباس‌هایی بپوشند که آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد بنابراین لباس‌های ساده، تیره و رنگ‌های ثابت بهترین گزینه برای این افراد است. کمر شلوار باید راحت و گشاد باشد، هرگز آنقدر محکم کمربند را نبندید که باعث ایجاد کیست شود. همین‌طور استفاده از شلوارهای پلیسه‌دار باعث می‌شود این افراد از قسمت ران و باسن احساس راحتی بیشتری کنند. استفاده از ساسبند به این افراد پیشنهاد می‌شود.

اگر گردن و صورت پهنی دارید از پیراهن‌ها یقه گشاد استفاده کنید. در انتخاب کت بهترین گزینه کت تک رنگ می‌باشد. از آن جایی که کروات روی برجستگی شکم می‌افتد، استفاده از پاپیون به جای کروات به این افراد پیشنهاد می‌شود. استفاده از لباس‌های تنگ و بدن نما و همین‌طور مدل‌ها و طرح‌های شلوغ برای این افرد مناسب نمی باشد.

فرم مثلثی(گلابی)

فرم بدن مثلثی

این افراد دارای باسن و شکم بزرگ‌تر نسبت به قفسه‌ی سینه و همین‌طور کمر باریک هستند. افراد با این فرم دارای گردن زیبا و شانه‌های پهن می‌باشد. مشکل اصلی این فرم بدن این است که همه لباس­‌ها دقیقاً برای فرم بدنی مخالف آن‌ها یعنی مثلث برعکس تولید می‌شود.

لباس مناسب برای مردان با فرم بدن مثلثی

استفاده از لباس‌های یقه اسکی و تیشرت‌های  به این افراد پیشنهاد نمی‌شود بلکه باید سعی شود که ساختار شانه‌ها بزرگتر به نظر برسد. به این افراد پیشنهاد می‌شود از شلوارهای راسته استفاده کنند و استفاده از شلوارهای اسلیم به این افراد پیشنهاد نمی شود زیرا این مدل شلوار توجه را به سمت کمر جلب می‌کند. اگر تیپ بدنی شما در این دسته قرار می‌گیرد بهتر است به جای کت‌های دو دکمه و طرح‌دار به فکر استفاده از کت‌های ساده با رنگ تیره باشید.

فرم مثلث وارونه

فرم بدن مثلث وارونه

این فرم دارای کمر باریک‌تر و شانه‌های پهن‌تری نسبت به فرم مثلثی هستند. افراد با این فرم، دارای بازو و پاهای عضلانی‌تر هستند.

لباس مناسب برای مردان با فرم بدن مثلث وارونه

استفاده از تیشرت‌های یقه هفت و تیشرت با خطوط افقی به این افراد پیشنهاد می‌شود. استفاده از شلوارهای تنگ باعث کوچک دیده شدن پایین تنه این افراد می‌شود؛ بنابراین استفاده آن پیشنهاد نمی‌شود اما پوشیدن پیراهن‌های جذب کاملا مناسب این فرم بدنی است. برخلاف فرم بدن مثلث برای هدایت توجهات به سینه و شانه‌های پهن این فرم بدنی استفاده از کت با دو ردیف دکمه پیشنهاد می‌شود.

فرم مستطیلی

فرم بدن مستطیلی

افراد با این فرم بدنی تقریبا دارای اندازه عرض شانه و کمر یکسانی هستند. افراد با این فرم بدنی می‌توانید با لایه لایه پوشیدن خیلی بهتر به نظر برسند.

لباس مناسب برای مردان با فرم بدن مستطیلی

با پوشیدن جلیقه می‌توان تمرکز لازم بر روی بالاتنه را بیشترکرد. استفاده از لباس‌های چهارخانه به این تیپ بدنی پیشنهاد می‌شود. استفاده از لباس با طرح راه‌راه افقی در قسمت بالا تنه باعث پرتر دیده شدن بدن شما می‌شود. استفاده از لباس با رنگ روشن راه دیگری برای داشتن استایل هیکلی‌تر است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*