انواع سرهمی نوزادی + نکات مهم برای خرید سرهمی نوزاد


مبینا خادم حسین 1402-05-11 10 دقیقه مطالعه
انواع سرهمی نوزادی + نکات مهم برای خرید سرهمی نوزاد

 

مدل‌های مختلف سرهمی نوزادی

خرید لباس سرهمی نوزادی شاید یکی از دلچسب‌ترین و زیباترین اتفاق‌های زندگی هر پدر و مادری باشد؛ شاید در ابتدا توجه­مان فقط به ظاهر زیبا و جذاب لباس‌ها باشد اما باید توجه کنیم که انتخاب لباس برای نوزادان به این علت که پوست ظریف و حساسی دارند احتیاج به دقت و توجه بیشتری دارد؛ سعی کنیم لباسی را انتخاب کنیم که حساسیت یا مشکلات پوستی برای نوزاد ایجاد نکند زیرا با پوست آن‌ها ارتباط مستقیم دارد و در عین حال لباس راحتی باشد تا بدن نوزاد را اذیت نکند.

سرهمی نوزادی

یکی از لباس‌هایی که باید هنگام خرید سیسمونی نوزاد آن را حتما در لیست خرید خود قرار دهید لباس‌های سرهمی نوزادی است. سرهمی نوزادی به لباسی گفته می‌شود که به صورت یک تکه هستند و از گردن تا مچ پای نوزاد را می‌پوشانند. برخی از آن‌ها تا نوک پای نوزاد را می‌پوشانند و جوراب دار هستند. سرهمی نوزادی در مدل‌های متنوعی مانند آستین‌دار، آستین‌کوتاه یا بلند یافت می‌شوند. این لباس بیشتر در سنین پایین‌تر و ماه‌های ابتدایی تولد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرهمی نوزادی

لباس‌های سرهمی متفاوت و زیبا برای نوزادان

مزیت سرهمی نوزادی

از اصلی‌ترین مزیت‌های این لباس این است که به علت یکسره بودن پوشانندگی خوبی در  قسمت پهلو و کمر نوزاد دارند دقیقا جایی که اگر لباس نوزاد دوتکه باشد ممکن است کنار برود و همین امر باعث گرم و سرد شدن بدن نوزاد می‌شود و ممکن است باعث سرماخوردن و بیماری نوزاد شود، به همین علت این اطمینان را به ما می‌دهد که همه‌ی­ بدن نوزاد به خوبی با لباس پوشیده شده است. عموما به این علت که سرهمی‌ها دکمه‌دار هستند و باز می‌شوند به راحتی می‌توان لباس نوزاد را تعویض کرد مخصوصا در ماه‌های ابتدایی که ممکن است تعویض کردن لباسی مانند تیشرت با یقه تنگ خیلی سخت باشد و نوزاد را اذیت کند.

سرهمی نوزادی

لباس سرهمی برای کوچولوها

نکات خرید سرهمی

در هنگام خرید سرهمی نوزادی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا خرید بهتر و ایده‌آلی داشته باشید.

جنس سرهمی

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید انتخاب جنس پارچه مناسب و باکیفیت است. همان طورکه گفته شد پوست نوزاد بسیار حساس و لطیف است و ممکن است اگر جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید زبر باشد بدن نوزاد را زخم کند.

جنس‌های متفاوت سرهمی نوزادی

جنس‌های متفاوت سرهمی نوزادی

بهتربن نوع پارچه‌ها برای لباس نوزادی پنبه، کتان، نخ، پلی‌استر هستند. در مرجله بعد سرهمی نوزادی را براساس فصل مورد نظر انتخاب کنید اگر در فصل‌های گرم سال هستید از جنس‌های نخی و خنگ استفاده کنید و اگر در سال‌های سرد سال هستید از پارچه‌ها بافتنی و گرم‌تر استفاده کنید تا بدن نوزاد را گرم نگه دارند، همچنین فراموش نکنید سرهمی که انتخاب می‌کنید نوع دوخت مناسب و تمیزی داشته باشد تا بدن نوزاد را اذیت نکند.

مدل‌های مختلف سرهمی نوزادان

مدل‌های مختلف سرهمی نوزادان

شستشو قبل از پوشیدن سرهمی

حتما قبل از این که سرهمی را تن نوزاد عزیزتان کنید لباس جدیدش را با شرایط مناسب آن پارچه و ترجیحا با دست بشویید تا هرگونه آلودگی هنگام تولید تا رسیدن به دست شما از آن پاک شود تا با خیال راحت آن را تن نوزادتان کنید.

سرهمی نوزادی

شستشو لباس‌های سرهمی برای نوزادان

انواع سرهمی نوزادی

سرهمی‌ها مدل‌ها و جنس‌های مختلفی دارند که ممکن است عدم آشنایی با آن‌ها شما را هنگام خرید سردرگم کند بنابراین در این مقاله سعی داریم چند مدل از پرکاربردترین سرهمی‌های نوزادی را به شما معرفی کنیم.

سرهمی جوراب­‌دار

این نوع سرهمی همانند سرهمی‌های دیگر است با این تفاوت که در قسمت مچ یک جوراب متصل به شلوار دارد و کاملا یک تکه می‌باشد. این نوع سرهمی می‌تواند انتخاب مناسبی برای ماه‌ها نخستین تولد باشد اما هرچه نوزاد شما بزرگ‌تر می‌شود تعویض این لباس برا شما سخت‌تر خواهد شد و همچنین در سنی که نوازد درحال دست و پا زدن است ممکن است کمی برایش دست و پا گیر باشد.

سرهمی نوزادی جوراب‌دار

سرهمی جوراب‌دار

سرهمی نوزادی کلاه‌دار

این نوع از سرهمی‌ها به این علت که کلاهی یک تکه و متصل به لباس دارند انتخاب مناسبی برای فصل‌های سرد سال هستند و دیگر نیاز به یک کلاه جداگانه نیست اما دقت کنید که اگر این سرهمی دارای بند در ناحیه گردن است ترجیحا بند آن را در بیاورید تا برای نوزاد خطری نداشته باشد.

سرهمی نوزادی کلاه‌دار

سرهمی کلاه‌دار

سرهمی نوزادی مجلسی

همان طور که از اسمش پیداست این نوع سرهمی‌ها مناسب مهمانی‌ها و مجالس هستند که عموما از جنس‌هایی با ایستایی بیشتر دوخته می‌شوند و روی آن‌ها تزیینات و اکسسوری‌هایی مانند گل، پاپیون، نگین وجود دارد.

سرهمی نوزادی مجلسی

سرهمی مجلسی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*