انتخاب کفش ورزشی استاندارد


فاطمه روح الامینی 1402-01-23 12 دقیقه مطالعه
انتخاب کفش ورزشی استاندارد

 

چرا باید در انتخاب کفش ورزشی دقت کنیم؟

انتخاب کفش برای سلامتی ما حیاتی است زیرا پاها کل وزن ما را تحمل می‌کنند؛ بنابراین ما باید کفش راحت و مناسب برای هر موقعیتی بپوشیم؛ علاوه بر این، در صورت بروز مشکلات پا، پزشک ارتوپد ممکن است کفش‌های ارتوپدی یا کفش‌های متناسب با شرایط هر فرد را توصیه کند. پوشیدن کفش‌های راحت ممکن است فواید سلامتی فراوانی برای شما به همراه داشته باشد.

پوشیدن کفش‌های نامناسب می‌تواند باعث ایجاد مشکلات شدید سلامتی مستقیماً روی پاها شود، مانند پینه، بونیون، فاسیای کف پا و خار و غیره. وقتی این بیماری‌ها تشدید شوند، ممکن است بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد؛ بنابراین، بسیار مهم است که کفش را با استاندارد بالا بپوشید تا مطمئن شوید که از سلامتی سالم برخوردار هستید. برخی از حرفه‌ها یا فعالیت‌های روزمره نیاز به انواع خاصی از کفش برای پشتیبانی از وظایف روزانه دارند. یکی از فعالیت‌هایی که بی‌شک نیازمند دقت زیادی برای انتخاب کفش است، ورزش کردن است. کفش‌هایی که هنگام ورزش می‌پوشید باید راحت باشد و فشار بیش‌ از حد به پاهای شما نیاورد.

کفش ورزشی استاندارد

کفش ورزشی

کفش ورزشی، کفش همه منظوره‌ای است که علاوه بر زمان ورزش برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها مثل دویدن، پیاده‌روی و کوهنوردی‌های سبک مناسب است و همچنین در استایل‌های غیر رسمی و اسپرت استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولا سبک و انعطاف‌پذیر هستند و در بیش‌تر مواقع به عنوان کفش‌های روزمره استفاده می‌شوند. کفش ورزشی استاندارد معمولاً از مواد مصنوعی مانند مش، نایلون، پلی استر و اسپندکس ساخته می‌شوند. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای ویژگی‌های اضافی مانند بالشتک اضافی، گردش هوا و جذب ضربه باشند.

در ادامه با نکاتی برای انتخاب یک کفش ورزشی استاندارد آشنا می‌شویم؛ می‌توانید در سایت طوبی‌مد از قسمت کفش ورزشی، انواع آن را با توجه به کیفیت و قیمت مشاهده و مقایسه کنید.

مدل‌های مختلف کفش ورزشی

انتخاب درست سایز کفش

وقتی کفشی را می‌پوشید که مناسب پای شما باشد، نه تنگ و نه گشاد، با توجه به این که برای شروع کفش خوبی است، بستر خوبی برای پای شما فراهم می‌کند تا از بدن شما حمایت کند. همان طور که همه ما می‌دانیم، اگر کفشِ خیلی تنگ بپوشید به پاهای شما آسیب می‌رساند و منجر به بیماری‌های پا مانند تاول، بونیون و پینه می شود اما پوشیدن کفشی که بیش از حد بزرگ است باعث می‌شود که ما به روشی غیر طبیعی و ناکارآمد راه برویم. این می تواند منجر به مشکلات جدی پا شود. هنگام خرید کفش جدید، باید کفشی بخرید که راحت باشد. همچنین، تصور نکنید که اندازه یک برند با همان اندازه در برند دیگر برابر است.

در خرید کتانی و کفش باید فقط نیم سایز بزرگ‌تر بخرید یا در انتهای روز برای خرید آن بروید چون پاهای ما، به دلیل جمع شدن مایعات بر اثر گرانش با ایستادن طولانی مدت و فعالیت‌های دیگر، متورم می‌شوند. خرید یک کفش کتونی که کمی بزرگتر از پای شما باشد، گردش بهتری را فراهم می‌کند که ورم را به حداقل می‌رساند. به طور کلی کفش ورزشی شما با باید حدود یک سانت جلوی انگشت شما آزاد باشد ولی به گونه‌ای نباشد که پایتان درون کفش سر بخورد و حرکت کند.

انتخاب درست سایز کفش ورزشی

انتخاب درست سایز کفش

کفی کفش ورزشی

کفی بیرونی کفش ورزشی باید استحکام و انعطاف لازم را داشته باشد تا بتواند از فشار وارد شده به پا در هنگام راه رفتن یا دویدن بکاهد. کفی داخلی باید تاحدی نرم و راحت باشد و هنگام راه رفتن به شما احساس سبکی و راحتی بدهد. کفی کفش ورزشی باید متناسب با ویژگی‌های کف پا باشد.

رویه‌ی کفش ورزشی

رویه‌ی کفش ورزشی باید انعطاف پذیر باشد و به کفش اجازه‌ی خم شدن بدهد پس بهتر است هنگام خرید کفش ورزشی به این نکته توجه کنید و با راه رفتن روی پنجه‌ی پا آن را امتحان کنید. همچنین روی کفش ورزشی بهتر است از جنس پارچه‌ای قابل تنفس باشد که هوا داخل کفش جریان داشته باشد. این تهویه برای عرق نکردن پا لازم است. همچنین توجه کنید که رویه‌ی کفش به پای شما فشار نیاورد و مناسب پهنای پای شما باشد.

رویه کفش ورزشی

رویه کفش‌های مناسب ورزش

اندازه‌ی پاشنه‌ی کفش ورزشی

پاشنه‌ی کفش قسمتی است که نقش مهمی در کم کردن فشار بر پاها و کمر در هنگام راه رفتن دارد. پاشنه‌ی کفش ورزشی استاندارد بهتر است بین 1.5 تا 4 سانتی‌متر باشد.

یقه‌ی کفش ورزشی

قسمتی از کفش که دور مچ پا قرار می‌گیرد هم باید استحکام لازم را داشته باشد تا مچ پا را از پیچ خوردگی حفظ کند و پشت پا هنگام راه رفتن خم نشود. همچنین باید حاوی بالشتک و پد نرم باید که پوشت پا را اذیت نکند و راحت باشد.

InShot 20230412 130023155

راحتی و سبکی کفش ورزشی

در نهایت باید به این توجه کرد که چقدر در هنگام پوشیدن کفش ورزشی احساس راحتی می‌کنید و چقدر سبک هستند. بهتر است در فروشگاه کمی با کفش‌ها راه بروید، بپرید و بدوید تا مطمئن شوید احساس خوبی به آن‌ها دارید. کفش‌هایی که راحت نیستند بی‌شک می‌توانند انگیزه‌ی شما را برای ورزش کردن بگیرند.

توجه به راحتی و سبکی کفش ورزشی

توجه به راحتی و سبکی کفش

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*