اصول ست کردن ساعت مچی


فاطمه مرادیان 1402-09-23 10 دقیقه مطالعه
اصول ست کردن ساعت مچی

 

نحوه ست کردن ساعت مچی

ساعت مچی یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های‌ است که ست کردن آن با لباس از موضوعات مهم و محبوب برای خانم‌ها و آقایان شیک‌پوش است. باید توجه داشته باشید که ساعت مچی اولین اکسسوری است که در جمع به چشم می‌خورد بنابراین می‌تواند استایل رسمی یا غیررسمی شما را مشخص کند. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با روش‌های ست کردن ساعت مچی با لباس‌تان آشنا شوید.

نکات مهم جهت ست کردن ساعت مچی

تناسب سبک لباس با ساعت

برای انتخاب ساعت مچی مناسب باید ابتدا به رسمی یا غیررسمی بودن ظاهرتان توجه کنید. برای درک بهتر این موضوع، در ابتدا باید انواع مختلف ساعت مچی را بشناسید.

انواع ساعت مچی

ساعت‌های مچی دو دسته اصلی دارند که عبارتند از ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال که ساعت را به فرم عدد (LED) یا ال ای دی ساعت مچی‌های دیجیتال نمایشگر ال سی دی (LCD) نشان می‌دهند و بند آن‌ها لاستیک یا پلاستیکی است. درباره ست کردن این مدل ساعت با لباس‌هایتان نگران نباشید تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که ساعت‌های دیجیتال برای استایل اسپرت مناسب است و با لباس‌های رسمی نپوشید، اگر به دنبال ساعتی مناسب برای استایل رسمی هستید پیشنهاد ما ساعت‌های آنالوگ است. این مدل ساعت‌ها دارای عقربه‌های ساعت و دقیقه بوده و چرخه‌ی دوازده ساعته را با اعداد یا نشانگر نمایش می‌دهند. ساعت‌های آنالوگ بیشتر کلاسیک و رسمی در نظر گرفته می‌شوند، به همین جهت برای قرارهای کاری، تجاری و همچنین استفاده غیررسمی و روزانه مناسب هستند.

ساعت مچی مردانه

انواع ساعت مچی مردانه

تناسب رنگ

سعی کنید رنگ بند و صفحه ساعتتان با لباستان تناسب داشته باشد. شما می‌توانید از رنگ‌های کلاسیک مانند سیاه، نقره‌ای، طلایی و سفید که به طور معمول با رنگ‌های دیگر سازگار است استفاده نمایید. در صورت داشتن لباس با رنگ خاص می‌توانید ساعتی با جزئیات مشابه یا کمی متفاوت‌تر انتخاب کنید تا جذابیت بیشتری در استایلتان ایجاد شود.

رسمی یا غیر رسمی بودن ساعت

برای انتخاب ساعت مناسب ابتدا باید نوع سبک خود را مشخص کنید. ساعت‌هایی با صفحه کوچکتر، بند چرم یا فلزی و طرح‌های ساده و شیک، در محیط‌های رسمی تاثیرگذاری بیشتری دارند در مقابل ساعت‌هایی که دارای بند بزرگتر، بند اسپرت و طرح‌های شاد و جذاب هستند برای محیط غیررسمی مناسب هستند.

ساعت مچی

رسمی و غیر رسمی بودن ساعت مچی برای آقایان

اندازه ساعت

در زمان انتخاب ساعت مچی باید توجه داشته باشید که اندازه آن با مچ شما متناسب باشد. اگر مچ شما نسبتا باریک است، ساعتی را انتخاب کنید که قطر کوچکتری دارد تا به خوبی در مچ شما جای بیفتد و بهتر دیده شود، اما اگر مچ دستتان ظریف نیست بهتر است ساعتی را انتخاب کنید که قطر بزرگتری دارد.

ساعت مچی

اندازه ساعت مچی

تناسب با سایر اکسسوری‌ها

سعی کنید ساعتتان با ساید سایر اکسسوری‌های مورد استفاده هماهنگ باشد؛ برای مثال اگر از گردنبند یا انگشتر استفاده می‌کنید به همخوانی آن‌ها با ساعتتان توجه نمایید.

موقعیت ساعت

در برخی مواقع ممکن است قواعد خاصی برای ست کردن ساعت با لباس وجود داشته باشد؛ برای مثال در محیط‌های رسمی بهتر است ساعت را روی مچ دست خود قرار دهید. همچنین در برخی مجلس‌های رسمی مردان ساعت را بر روی دست چپ خود قرار می‌دهند، اما اگر در یک محیط صمیمی و غیررسمی هستید می‌توانید ساعت را زیرمچ خود قرار دهید.

مدل بند

مدل بند ساعت شما نیز باید با سبک لباس و همچنین مچ دست شما همخوانی داشته باشد. از انواع بندهای ساعت می‌توان به بندهای چرمی، فلزی یا نیلونی اشاره کرد. توجه داشته باشید اگر همراه با ساعت خود از دستبند استفاده می‌کنید حتما شکل دستبند با شکل دست و مچ شما همخوانی داشته باشد. در صورت نیاز می‌توانید دستنبد را متناسب با مچ دست خود تغییر سایز دهید تا به مچ شما جذابیت بیشتری ببخشد.

راحتی و کاربردی بودن ساعت

علاوه بر ظاهر شیک و جذاب، ساعت باید راحت و کاربردی باشد. مطمئن شوید که ساعت انتخابی شما در زندگی روزمره راحتی و سهولت را فراهم می‌کند. با رعایت این نکات می‌توانید ساعت مچی خود را به درستی با لباس خود ست کرده و استایل شیک داشته باشید؛ ساعت‌های مچی با توجه به زنانه و مردانه بودنشان انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

ساعت مچی

راحتی و کاربردی بودن ساعت

ساعت رسمی Dress

این ساعت رسمی دارای صفحه سفید، به شدت باریک، شیک، ساده و پیچیده است که هیچ قابلیت اضافه‌ای بر روی ساعت و بند چرمی خود ندارد. وجود خط نشان‌ها، عددهای رومی یا حتی عدم وجود هیچ عددی بر روی آن جلوه‌ی زیبایی به صفحه‌ی ساعت می‌بخشد.

ساعت Dive

این ساعت برای غواصی زیر آب طراحی شده است. این مدل ساعت دارای ویژگی ضد آب بوده و معمولا با بند استیل طراحی می‌شوند؛ همچنین صفحه‌ی آن‌ها اندازه‌ی متوسطی دارد و طراحی آن به صورت برجسته است، به طوری که در شب به راحتی قابل مشاهده است. برخی از مدل‌های این ساعت دارای نشانگر تقویم نیز هستند. این نوع ساعت به عنوان ساعت رسمی شناخته می‌شود به خصوص زمانی که از مواد ارزشمندی مانند طلا و پلاتینیوم برای ساخت آن‌ها استفاده شود و توسط برندهای معروفی همچون رولکس، پاترای و رادو تولید شده باشند.

ساعت زنانه فشن

برندهای لوکس مانند دیور، شانل، گوچی و مایکل کورس با استفاده از موادی مانند طلا و سنگ‌های قیمتی مانند الماس ساعت‌های مچی با کیفیت و طراحی استثنایی ارائه می‌دهند، اما نکته‌ای که درباره ساعت‌های گران قیمت و لوکس وجود دارد این است که در ساخت آن از مواد خاصی استفاده شده است که باعث شده این ساعت به مراقبت بیشتر و دقیق‌تری نیاز داشته باشد؛ بنابراین بهتر است از ساعت‌های لوکس و گران قیمت به صورت روزمره و همیشگی استفاده نکنید و برای شرایط خاص و مهم نگه دارید.

کلام آخر

ساعت‌ها یکی از اکسسوری‌های محبوب بین خانم‌ها و آقایان است در نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید با توجه به سبک انتخابی خود ساعتی را استفاده کنید که برای استایل شما مناسب باشد اما به نکاتی گفته شده است توجه نمایید تا انتخاب درستی داشته باشید.

ساعت مچی مردانه

مدل‌های متفاوت ساعت مچی مردانه

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*