اشتباهات آرایشی که سن شما را بالا می‌برد!


لاچین زمانی 1403-02-10 12 دقیقه مطالعه
اشتباهات آرایشی که سن شما را بالا می‌برد!

 

اشتباهات آرایشی که باعث بالا رفتن سن شما می‌شود!

اصلی‌ترین هدف آرایش این است که جذابیت شما را افزایش دهد و عیوب شما را بپوشاند. یک آرایش بی‌نقص نه تنها موجب جوان‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود، بلکه باعث جذابیت بیشتر شما خواهد شد.

گاهی اوقات اشتباهات آرایشی سبب بیشتر نشان دادن سن افراد می‌شود و این مورد برای بانوان بسیار ناراحت کننده است؛ چرا که اغلب خانم‌ها ترجیح می‌دهند سن آن‌ها پایین‌تر از آن‌چه هست نشان داده شود. اگر به دنبال آرایشی هستید که سن شما را کمتر نشان دهد، باید بدانید که اکثر مواقع اشتباهاتی هستند که باعث بالا رفتن سن با آرایش می‌شوند؛ دراین مقاله اشتباهات آرایشی که سن‌ شما را بالا برده و باعث خراب شدن آرایش شما می‌شود را بررسی می‌کنیم.

رژ لب تیره

از امتحان کردن رژ لب‌های تیره نترسید! اما حقیقت این است که این رنگ رژ لب نیز یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است که می‌تواند چندین سال به ظاهر شما اضافه کرده و سن شما‌ را بالا ببرند. جهت جلوگیری از بالا رفتن سن با آرایش لب بهتر است  از رژ لب‌های روشن استفاده کنید تا چهره‌ شما را جذاب‌تر و جوان‌تر جلوه دهند.

اگر هم به هر علتی همچنان بر استفاده از رژلب‌های تیره تاکید دارید، بهتر است از یک خط لب ‌پر‌رنگ استفاده کنید و خط لب را حذف نموده و رژ را به کمک نوک انگشت روی لب‌هایتان پخش نمایید تا ظاهری طبیعی‌تر و محوتر پیدا نماید. با این کار از این دسته اشتباهات آرایشی و بالا رفتن سن‌ خود جلوگیری خواهید کرد.

رژ لب تیره یکی از اشتباهات آرایشی

رژ لب تیره یکی از اشتباهات آرایشی

پنکیک چندلایه

برای اینکه پوستی صاف داشته باشید، در اولین گام سعی کنید با استفاده از روتین پوستی مرتب سلامت پوستی خود را به صورت‌ خود برگردانید. با انجام این کارها دیگر نیاز نیست از لایه‌های سنگین پنکیک برای پوشاندن پوست‌ خود استفاده کنید؛ چرا که همین کار یکی از اشتباهات آرایشی رایج است و باعث بالا رفتن سن  شما می‌شود.

پنکیک به دلیل داشتن حالت پودری، می‌تواند در چین و چروک‌های صورت فرو رفته و آن‌ها را عمیق‌تر از چیزی که هستند، جلوه دهد. همین موضوع نیز باعث می‌شود سن‌ شما بیشتر نشان داده شود. پس بهتر است به جای استفاده از پنکیک از کرم پودر استفاده کنید و در آخر می‌توانید با استفاده از یک برس بزرگ آرایشی کمی پودر فیکساتور بدون رنگ یا رنگی را جهت فیکس کردن آرایش به آن اضافه نمایید.

کانسیلر پخش شده

اشتباهات آرایشی

کانسیلر پخش شده یکی از اشتباهات آرایشی

کانسیلر دارای کاربردهای زیادی برای رفع عیوب و افزودن بر زیبایی شما است. اما ممکن است شما هم دچار فرو رفتن کانسیلر در خطوط چشم شده باشید؛ اتفاقی که می‌تواند چندین سال سن شما را بیشتر نشان دهد!

برای جلوگیری از این مشکل برخی میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند قبل از استفاده از کانسیلر در کنار استفاده از پودر مقداری روغن زیر چشم ها بزنید تا این مشکل برای آرایش شما پیش نیاید، البته این توصیه زمانی مفید است که دارای پوست حساسی نباشید.

اما اگر پوست دور چشم شما بسیار حساس است بجای روش بالا قبل از استفاده از مواد آرایشی از کرم مرطوب کننده برای دور چشم خود استفاده کنید تا خشکی پوست شما را از بین ببرد، تا پوست دور چشم شما را آماده استفاده از کانسیلر کند.

بالا رفتن سن با آرایش نامرتب

آرایش فقط زمانی که کاملا تمیز باشد به نفع زیبایی شما کار می‌کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طول روز به آرایش‌شان نمی‌رسند باید بدانید که آرایش نامرتب یکی از اتفاقات رایج برای خانم‌هاست که باعث بالا رفتن سن می‌شود. اما منظور از آرایش نامرتب چیست؟

هر بار که ریمل شما زیر چشم‌ها ریخته شود، رژ لب‌تان در بخشی از لب‌ها مانده باشد و در بخشی دیگر پاک شده باشد و پوست‌تان از چربی زیاد برق بزند، شما در حال تجربه کردن یک آرایش نامرتب و نامناسب هستید که به راحتی چند سالی به سن‌تان اضافه می‌کند.

برای رفع این مشکل لازم است اولا از ریمل ضد آب استفاده کنید تا زیر چشم‌ها نریزد و داخل خطوط زیر چشم نرود. در مرحله بعدی از پرایمر رژلب و لاک لب برای  فیکس کردن رژ لب خود استفاده کنید. همچنین برای مات کردن پوست قبل از آرایش از پرایمر صورت و سپس از پودر فیکساتور استفاده کنید تا در تمام طول روز آرایشی تمیز، یکدست و مات داشته باشید.

استفاده زیاد از مداد ابرو

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که موجب بالا رفتن سن شما با آرایش می‌شود، استفاده اشتباه و بیش از اندازه از سایه یا مداد ابرو است. ابروها نقش مهمی در زیبایی ایفا می‌کنند؛ پس بهتر است مراقب باشید که برای فرم دادن به آن‌ها از آرایش سنگین با سایه یا مداد ابرو استفاده نکنیم، چون هر چه این آرایش غلیظ تر و پررنگ‌تر باشد باشد، سن‌‌شما را بیشتر نشان می‌دهد!

رنگ نامناسب پوشاننده‌ها از اشتباهات آرایشی

اشتباهات آرایشی

رنگ نامناسب پوشاننده‌ها از اشتباهات آرایشی رایج

یکی از نکاتی که نیاز است توجه زیادی به آن داشته باشید، یافتن تناژ رنگ مناسب در لوازم آرایشی مانند کرم پودر و کانسیلر برای پوست‌ است. اگر این رنگ اشتباه انتخاب شود و تفاوت زیادی با رنگ طبیعی پوست‌ شما داشته باشد، آرایش شما را خراب می‌کند و باعث می‌شود خطوط صورت شما بیشتر به نظر برسند.

این موضوع را حتما زمان انتخاب رنگ کانسیلر مورد توجه قرار دهید و از انتخاب رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره دوری کنید. اگر امکان تست کردن تناژ رنگ های متنوع را ندارید، می‌توانید ببینید تناژ پوست شما نزدیک‌تر به کدام یک از افراد معروف و سلبریتی‌ها است و از رنگ‌های استفاده شده در آرایش آن‌ها الهام بگیرید.

استفاده نادرست از کانسیلر

علاوه بر انتخاب اشتباه رنگ، گاهی استفاده نادرست از لوازم آرایشی  نیز می‌تواند باعث بالا نشان دادن سن شود. یکی از شایع‌ترین اشتباهاتی که در رابطه با کانسیلر رخ می‌دهد، این است که به جای پوشاندن یک ناحیه مثلثی شکل در زیر چشم‌ها، کانسیلر را به طور ضربه‌ای و نقطه‌ای زیر چشم بزنید.

با این کار باعث می‌شوید خطوط به‌خوبی پوشانده نشود و بعد از مدتی مجددا تیرگی چشم‌ها مشخص شود. همین موضوع نیز چهره شما را خسته جلوه داده و سن‌ شما را بالا خواهد برد.

کانتورینگ بیش از حد

اشتباهات آرایشی

کانتورینگ بیش از حد از اشتباهات آرایشی

استفاده بیش‌از اندازه از برنزر و پودر یا استیک یکی از اشتباهات آرایشی رایج است و به سادگی باعث بالا رفتن سن‌ شما خواهد شد و چهره‌ای مصنوعی از شما به نمایش می‌گذارد. لازم است جهت جلوگیری از بالا رفتن سن با آرایش در رابطه با کانتورینگ دقت به خرج دهید و به خاطر داشته باشید که قرار است هاله‌ای از خطوط بسیار محو را ایجاد نماید تا فرم صورت‌ شما جذاب‌تر به نظر برسد. پس هرگونه زیاده‌روی، روی چهره شما تاثیر عکس خواهد داشت.

ریمل به هم چسبیده

اشتباهات آرایشی

ریمل به هم چسبیده از اشتباهات آرایشی رایج

اگر شما هم جزء طرفداران ریمل‌های به هم چسبیده هستید و به مژه‌های بخش‌بندی شده از هم علاقه دارید، بهتر است رویکرد خود را برای جلو گیری از اشتباهات آرایشی عوض کنید، چرا که این مدل ریمل زدن سن شما را بالاتر نشان خواهد داد، برای اینکه آرایشی جوان و زیبا داشته باشید، بهتر است از یک ریمل حجم‌دهنده و بلندکننده استفاده کنید که مژه‌ها را بدون چسبیدن به یکدیگر حالت دهد و چشمانی جذاب به شما هدیه دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*