اسکراب لب چیست و از چه موادی ساخته می‌شود


لاچین زمانی 1402-08-09 10 دقیقه مطالعه
اسکراب لب چیست و از چه موادی ساخته می‌شود

 

آشنایی با اسکراب لب

لب‌ها، یکی از حساس‌ترین بافت‌های صورت ما هستند. بنابراین مراقبت مناسب از آن به عوامل متعددی بستگی دارد و اسکراب لب یکی از بهترین روش‌ها است. از آنجایی که لب فاقد سلول‌هایی است که از آن در برابر نور خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت می‌کند، تمایل به از دست دادن رطوبت دارد و به همین دلیل به راحتی خشک می‌شود و نمی‌توانیم آن‌ها را ترمیم کنیم. اگر پوست لب، فاقد سلول‌های مرده و ناخالصی باشد؛ استفاده از انواع مرطوب کننده‌ها و بالم لب‌ها تاثیر چندانی نخواهند داشت؛ بنابراین در این مواقع به سراغ اسکراب‌هایی می‌رویم که برای لایه برداری لب مورد استفاده قرار می‌گیرند که در نرم‌تر شدن پوست لب‌ها و رفع مشکل پوسته پوسته شدن لب‌ها موثر هستند.

این لایه‌بردار را هم می‌توانید در خانه با مواد طبیعی ترکیب کنید و بسازید و هم اینکه آن را داروخانه‌ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید، در ادامه بیشتر راجع به اسکراب لب‌ها و انواع آن صحبت خواهیم کرد و می‌توانید آن را از سایت طوبی‌مد تهیه کنید.

اسکراب لب

اسکراب لب

اسکراب لب چیست؟

پوست لب هم مانند پوست بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. یکی از راه‌های لایه برداری پوست لب استفاده از اسکراب‌های لب است که باعث از بین‌ رفتن پوست‌های مرده و جمع شده روی لب‌ها شده و پوست لب‌ها را شفاف و تازه می‌کنند. از آنجایی‌ که پوست لب از دیگر اعضای بدن نازک‌تر و حساس‌تر است، باید حواستان باشد که از اسکراب‌های ملایم برای این ناحیه استفاده کنید. اسکراب لب؛ برای از بین بردن پوست مرده ناشی از قرارگیری در دمای شدید در لب‌ها، نیز به کار می‌رود.

لایه برداری لب به جز بحث سلامتی که برای رفع ترک و پوسته پوسته شدن لب‌ها استفاده می‌شود برای زیبایی هم بسیار مهم است! زیرا سلول‌های مرده و تکه‌هایی از پوست، می‌توانند در یکجا جمع شوند و باعث شوند که لوازم آرایشی به خوبی روی پوست شما نخوابد، زیرا این پوست‌های مرده باعث می‌شوند که آرایش خوبی نداشته باشید. بنابران لایه برداری برای داشتن آرایشی بهتر و شفاف‌تر بسیار مسئله مهمی است. باید لایه برداری لب را یک تا سه بار در هفته انجام دهید. از استفاده زیاد اسکراب‌ها در طول روز جدا خودداری کنید.

از مواد سخت و خشن مانند اسکراب‌هایی که دارای دانه‌های اسکراب سخت و سفت هستند یا لیف‌هایی که از جنس سخت ساخته شده‌اند برای پوست حساس لب مناسب نیستند چرا که پوست لب‌ها نازک و حساس بوده و هر نوع آسیبی باعث تحریک و زخم شدن آن خواهد شد.

اسکراب لب

اسکراب لب

اسکراب لب از چه موادی ساخته می‌شود؟

اسکراب لب معمولا حاوی دو بخش اصلی است. یک ماده نرم و مرطوب‌کننده غنی و یک اسکراب دانه‌ای که به عنوان لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند که معمولا بافتی غلیظ و چرب را دارا است. ماده لایه‌بردار در اسکراب‌ها، سلول‌های مرده پوست لب را از بین برده و لب‌ها را نرم می‌کند و ماده نرم‌کننده رطوبت مورد نیاز برای نرم و براق کردن لب را تامین می‌کند. نرم‌کننده‌های رایج مورد استفاده در ساخت اسکراب لب روغن نارگیل، روغن آووکادو، کره نارگیل، روغن هسته انگور، روغن جوجوبا، کره کاکائو و روغن خالص ویتامین E هستند. مرطوب کننده‌های رایج مورد استفاده در ترکیبات ساخت اسکراب‌ها آلوئه‌ورا، گلیسیرین و عسل خام هستند.

همچنین اسکراب‌های لب می‌توانند حاوی موادی مانند کریستال‌های شکر برای از بین بردن سلول‌های مرده باشند زیرا موادی مانند شکر سفید یا قهوه‌ای ریز دانه، تفاله قهوه و جو درشت مناسب لایه برداری‌های ملایم هستند و پوست مرده را از بین برده و سلول‌های تازه را به سطح لب می‌آورند. بسته به ترجیح شخصی، مواد تشکیل دهنده اسکرابی که برای لب انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد و هنگام خرید به این نکته توجه کنید که به مواد سازنده و ترکیبات آن حساسیت نداشته باشید.

مواد سازنده اسکراب لب

مواد سازنده اسکراب لب

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*