استایل مونوکروم


حسنا درویشی 1402-05-14 8 دقیقه مطالعه
استایل مونوکروم

آشنایی با استایل مونوکروم

اگر به دنبال مد و فشن باشید قطعا اسم مونوکروم به گوشتان خورده است؛ حالا در این مقاله سعی داریم با استایل مونوکروم آشنا شویم و راه‌هایی برای داشتن استایل بهتر را با هم بررسی خواهیم کرد.

استایل تک رنگ مونوکروم در خانم‌ها

استایل تک رنگ مونوکروم در خانم‌ها

استایل مونوکروم چیست؟

استایل مونوکروم به استایلی گفته می‌شود که آیتم‌های آن از یک خانواده رنگی باشند. این به این معناست که شما یک رنگ را انتخاب می‌کنید و آیتم‌های استایلتان را از رنگ‌های هم خانواده که تناژ رنگی مشابه‌ای با رنگ اصلی شما دارند و ممکن است کمی روشن یا کمی تیره‌تر باشند انتخاب کنید. استایلی بی‌دردسر که دیگر شما درگیر ترکیب رنگ‌ها و سردرگمی در انتخاب پالت رنگی نخواهید شد کافی است که یک رنگ را انتخاب کنید.

مثلا رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب می‌کنید، حالا شلوار خود را آبی روشن و بلوزی تیره‌تر به همراه یک کیف و کفش آبی ست می‌کنید؛ به سادگی شما یک استایل مونوکروم را تجربه کردید.

استایل جذاب مونوکروم در سه رنگ

استایل جذاب مونوکروم در سه رنگ

رهایی از یکنواختی

درست است که استایل مونوکروم ، استایلی ساده و به دور از جنجال است اما ممکن است این سادگی گاهی بیش از حد شود و باعث شود که استایل شما کسل‌کننده، یکنواخت و ناهماهنگ به نظر برسد. در این استایل با توجه به محدودیتی که برای رنگ داریم نمی‌توانیم با رنگ‌های متفاوت استایلمان را از یکنواختی دربیاوریم؛ بنابراین باید توجه و تمرکزمان را به سمت انتخاب آیتم‌های مناسب با جنس و طرح مختلف ببریم تا بتوانیم به استایلمان رنگ و بوی دیگری ببخشیم؛ در این جا چند نکته طلایی برای داشتن استایلی بی‌­نقص را بررسی خواهیم کرد.

لباس‌هایی با جنس متفاوت

یکی از راه‌های رها شدن از سادگی بیش از حد استفاده از پارچه‌هایی با جنس، طرح و بافت متفاوت در کنار یکدیگر است در این حال با این که رنگ یکسان و مشابه‌ای دارند اما به علت تفاوت در نوع پارچه و نوع بافت آن یک تکسچر و ساختار جدید به استایل شما می‌بخشد زیرا پارچه‌هایی با بافت متفاوت حتی با رنگ یکسان حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارند.

جنس‌های متفاوت لباس‌ها در استایل مونوکروم

جنس‌های متفاوت لباس‌ها در استایل مونوکروم

جادوی پترن‌ها

در میان آیتم‌های خود با قرار دادن یک آیتم طرح‌دار اما ساده و خلوت با رنگی مشابه دیگر آیتم‌ها می‌توانید یکنواختی را از بین ببرید.

InShot 20230716 135541811

استفاده از اکسسوری‌ها

می‌توانید با انتخاب اکسسوری‌هایی هم‌رنگ یا با طرح مشابه و حفظ قوانین مونوکروم در استایلتان جذابیتی جدید ایجاد کنید که توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید.

InShot 20230716 151546549

انتخاب رنگ مناسب

در مرحله اول باید به این نکته توجه داشته باشید، از آن جایی که در استایل مونوکروم تنها از یک رنگ استفاده می‌شود بهتر است رنگی را انتخاب کنید که همخوانی مناسبی با رنگ پوست و چهره شما داشته باشد.

اگر فردی باشید که پوست خیلی روشنی دارید و استایل مونوکروم با رنگی روشن مانند سفید بزنید شما را بی‌حال و بی‌نشاط نشان می‌دهد بنابراین رنگی را انتخاب کنید که چهره شما را شاداب نشان دهد همچنین اگر فردی چاق هستید و دوست دارید که لاغرتر به نظر برسید می‌توانید با انتخاب رنگ‌های تیره مانند مشکی به خواسته خود برسید.

InShot 20230716 151731178

توجه به فرم اندام

درست است که استایل مونوکروم از یک رنگ تشکیل شده است اما همان طور که گفته شد با انتخاب رنگ‌های تیره‌­تر یا روشن­‌تر می‌توانید سایه روشن مناسبی در استایل خود ایجاد کنید.

به کمک همین امر و بازی با رنگ‌­ها و توجه به این که چه رنگی در کدام قسمت از بدن قرار گیرد می‌توانید اندام خود را آنچنان که دوست دارید نمایش دهید مثلا اگر دوست دارید کشیده‌تر به نظر بیایید می‌توانید رنگ بالاتنه و پایین‌تنه را کاملا شبیه هم انتخاب کنید که این پیوستگی در  ظاهر شما حفظ شود یا اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از بدنتان لاغرتر نشان داده شود از رنگ‌های تیره تناژ رنگی­تان در آن قسمت استفاده کنید.

InShot 20230716 152141334

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*