استایل مناسب پوست روشن


لاچین زمانی 1402-04-25 8 دقیقه مطالعه
استایل مناسب پوست روشن

 

رنگ لباس مناسب پوست روشن

در هنگام انتخاب و خرید لباس مناسب در کنار توجه به این که مدل لباس برای فرم بدن ما مناسب است یا نه باید به این نکته توجه کنیم که رنگ لباس هم باید به رنگ پوست ما بیاید و جلوه خوبی به چهره ما بدهد بنابراین با شناخت رنگ و تناژ پوست خود و رنگ‌هایی مناسب پوست خود می‌توانید درهنگام خرید لباس سردرگمی کمتری هنگام انتخاب رنگ آن داشته باشید.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که پوست روشنی دارند این مقاله می‌تواند به شما کمک شایانی در انتخاب پلت رنگی کمدتان بدهد.

توجه به کنتراست رنگ‌­ها

بهتر است با توجه به رنگ پوست، رنگی را برای لباس‌های خود انتخاب کنید که کنتراست خوبی با پوست رنگ پوست شما داشته باشند. کنتراست به میزان اختلاف بین تیره‌ترین نقطه رنگی و روشن‌ترین نقطه رنگی است؛ بنابراین وقتی که شما رنگ پوست روشنی دارید و رنگ روشنی برای لباس انتخاب می‌کنید اختلاف این دو رنگ کم است و بنابراین کنتراست کمی دارد همچنین انتخاب یک رنگ خیلی تیره در برابر پوست روشن کنتراست خیلی بالایی دارد و انتخاب مناسبی برای پوست شما نمی‌باشد.

شما باید با دقت و توجه کامل، رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما کنتراست خوب و متوسطی داشته باشند یعنی نه خیلی رنگ نزدیک و شبیه به پوست شما داشته باشد و نه رنگی که خیلی تیره‌تر از تناژ رنگ پوست شما باشد.

گذر از رنگ‌­های سیاه و سفید

با توجه به نکته‌ای که در رابطه با کنتراست رنگ‌ها گفتیم متوجه می‌شویم که رنگ سفید کنتراست خیلی کمی با پوست روشن ما دارد و باعث می‌شود که ما بی‌روح و رنگ پریده به نظر برسیم. رنگ سیاه کنتراست خیلی بالایی ایجاد می‌کند که این اختلاف رنگی بسیار شدید با پوستمان می‌تواند در نگاه اول خیلی خشن به نظر برسد، اما در بعضی از سبک‌های استایل مانند گوتیک این کنتراست بالا کارآمد است و اگر دوست دارید که سبک گوتیک را تجربه کنید انتخاب رنگ سیاه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

رنگ سیاه و سفید

رنگ سیاه و سفید

چشم پوشی از رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی از آن جایی که در دسته رنگ‌هایی با طیف ملایم قرار می‌گیرند و اشباع رنگ زیادی ندارند انتخاب مناسبی برای افراد با پوست روشن به حساب نمی‌آیند زیرا این رنگ‌ها به خودی خود کم رنگ هستند و نمی‌توانند جلوه زیادی به پوست روشن بدهند و استفاده از رنگ‌های روشن و با ملایمت بالا ممکن است شما را بی روح جلوه دهد، بنابراین سعی کنید از رنگ‌های پاستلی برای آیتم­‌های اصلی لباس‌هایتان مخصوصا آیتم‌هایی که به چهره شما نزدیک هستند مانند شال، بلوز، شومیز و …  به طور کلی در بالاتنه خود استفاده نکنید. شما می‌توانید از رنگ‌های پاستلی برای آیتم‌های جانبی و اکسسوری‌ها یا کیف و کفش خود استفاده کنید.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های معجزه‌گر

از رنگ‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنیم صحبت کردیم، حالا به سراغ رنگ‌هایی که به ما جلوه و جذابیت بیشتری به پوست روشن ما می‌بخشند می‌پردازیم یکی از رنگ‌هایی که برای افرادی با پوست روشن انتخاب بسیار مناسب و فوق‌العاده است رنگ قرمز است که می‌توانید بدون تردید در استایل خود از آن استفاده کنید تا شادی و جذابیت دو چندانی به چهره شما ببخشد.

رنگ قرمز

رنگ قرمز

رنگ دیگری که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید سبز زمردی است، رنگی با شکوه که می‌تواند نشاط و سرزندگی را به شما هدیه دهد؛ همچنین سبز زمردی از دسته رنگ‌های سلطنتی به شمار می‌رود.

InShot 20230612 135602583

آبی کاربنی از دیگر رنگ‌هایی است که می‌تواند با اشباع رنگ مناسب خود روح و قدرت زیادی به چهره شما ببخشد. رنگ‌های دیگری مانند ارغوانی، بادمجانی، زرشکی، آبی تیره هم از دسته انتخاب‌های مناسب برای افرادی با پوست روشن هستند.

رنگ آبی کاربنی برای پوست روشن

رنگ آبی کاربنی

نکته پایانی

نکات گفته شده در این مقاله صرفا راهنمایی برای انتخاب رنگ مناسب هستند اما اگر شما فردی جسور و بی‌باک هستید که از تجربه کردن لباس‌های متفاوت ترسی ندارید می‌توانید رنگ‌های مختلف را امتحان کنید و به محض این که متوجه این موضوع شدید که این رنگ به چهره شما می‌آید علی رغم این که رنگ ممنوعه‌ای باشد آن را در پلت رنگی مورد علاقه خود قرار دهید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*