استایل ماکسیمال


فاطمه مرادیان 1402-02-14 10 دقیقه مطالعه
استایل ماکسیمال

 

آشنایی با استایل ماکسیمال

یکی از استایل‌­هایی که همواره طرفداران بسیاری داشته است و سبک محبوب بسیاری از سلبرتی‌­ها بوده است، استایل ماکسیمال است.

ماکسیمالیسم سعی در حداکثر سازی، اغراق و اشباع در طرح و رنگ دارد، بر شلوغی و پرجنب و جوشی تأکید دارد و از تجمل­گرایی نیز پیروی می‌­کند، البته این استایل برای همه افراد مناسب نیست و مخصوص آن دسته افرادی است که اعتماد به نفس، شجاعت و جرأت متفاوت بودن و در مرکز توجه بودن را دارند.

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال

تاریخچه استایل ماکسیمال

تاریخچه سبک ماکیسمال مربوط به قرن‌­های 17 و 18 میلادی و دوران ویکتوریایی است. زمانی که استفاده حداکثر از طرح، رنگ و جزئیات در آثار هنری هنرمندان و در پارچه­‌های پر زرق و برق در میان طراحان مد رواج پیدا کرد. با اینکه در آن زمان این سبک با نام ماکسیمال شناخته نمی‌­شد، آثار استفاده از آن سبک در هنر، دکوراسیون و سبک لباس وجود داشت. البته استایل ماکسیمال به طور رسمی در قرن 19، پس از رواج استایل مینیمال، توسط طراحان ژاپنی وارد صنعت مد و فشن شد و مورد استقبال بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفت.

استایل ماکسیمال

استایل پر زرق و برق

تفاوت مینیمال و ماکسیمال

قطعاً واژه مینیمال را تا به حال شنیده‌اید، به خصوص در عرصه مد برای مثال لباس­‌های مینیمال، اکسسوری­‌های مینیمال و حتی طراحی ناخن مینیمال. مینیمال سبکی ساده و ظریف با رنگ­‌های ملایم و جزئیاتی کم است که از مفهوم حداقل‌گرایی پیروی می­‌کند بدین منظور که از حداقل لباس، اکسسوری، رنگ­ و طرح استفاده شود، در حالی‌که ماکسیمال دقیقاً نقطه مقابل آن است و از اهداف اصلی آن حداکثر گرایی و پیچیدگی است و جزئیات زیادی در لباس­‌ها و آیتم­‌های دیگر وجود دارد.

استایل ماکسیمال در تضاد با استایل مینیمال

تفاوت استایل ماکسیمال و استایل مینیمال

ویژگی استایل ماکسیمال

ماکسیمال در دنیای مد و فشن با مفاهیمی همچون شلوغی، برجستگی و اغراق در رنگ‌­ها، طرح‌­ها و انواع اکسسوری‌­ها آمیخته است. هیچ محدودیت خاصی در خصوص انتخاب جنس لباس و طرح آن وجود ندارد. گاهاً از لباس‌­های اورسایز استفاده می‌­شود که توجه بیشتری را به خود جلب می­‌کند. از دیگر ویژگی‌­های استایل ماکسیمال می­‌توان به لایه لایه بودن لباس­‌های آن اشاره کرد بدین علت این سبک برای فصل زمستان بسیار مناسب است.

ویژگی‌های استایل ماکسیمال

یک استایل خاص

چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح پارچه و اکسسوری­‌هایتان وجود ندارد، البته یکی از تصورات اشتباه درباره این استایل این است که آیتم‌­های مختلف با رنگ و طرح‌­های شلوغ را در کنار هم بچینیم تا یک استایل ماکسیمال داشته باشیم، در حالی باید این تصور را کنار بگذارید؛ افرادی که این استایل را دارند با دقت و حوصله تک تک آیتم‌­ها و جزئیات لباس‌­های خود را در کنار هم می‌چینند و تعادل استایل خود را حفظ می­‌کنند، به طوری که ظاهر آن‌ها آشفته و نامرتب به نظر نرسد و اصل تجمل‌گرایی و شیکی را در آن حفظ کنند.

پس سعی کنید به هم‌خوانی آیتم‌­های مختلف با هم توجه کنید. همچنین اگر قصد استفاده از لباس‌­های اورسایز را دارید، اصول استفاده از آن­‌ها را نیز رعایت کنید.

استایل و سبک ماکسیمال

سبک خاص ماکسیمال

رنگ‌های مخصوص این سبک

رنگ جزء مهمی از استایل ماکسیمال است به طوری که تمام آیتم‌­های آن با رنگ‌­های متنوع و خاص انتخاب می‌­شوند؛ برای مثال عینک‌­های رنگی و دیگر اکسسوری‌­ها با رنگ‌­های متنوع. این استایل بر استفاده از رنگ‌­های جیغ و شاد تأکید می‌­کند و دقیقاً برعکس سبک مینیمال که شامل رنگ‌­های سرد و خنثی است، سبک ماکسیمال بر اساس رنگ­‌های گرم و تند است. رنگ‌های نئونی نیز جایگاه خاصی در این سبک دارند.

رنگ‌های خاص استایل ماکسیمال

رنگ‌های خاص این سبک

اکسسوری استایل ماکسیمال

بخش مهم جدانشدنی این استایل، اکسسوری است. همانطور که گفته شد در استایل ماکسیمال به صورت حداکثر و اغراق آمیزی سعی در استفاده از اکسسوری‌­هایی همچون عینک، کمربند، انواع جواهرات فانتزی، کیف و … را داریم، معمولاً از اکسسوری‌­های بزرگ و پر زرق و برق با رنگ­‌های شاد استفاده می‌­شود. هرچه اکسسوری شما منحصر به فرد و متفاوت‌­تر باشد بهتر است.

اکسسوری‌های استایل ماکسیمال

اکسسوری‌های منحصر به فرد این استایل

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*