استایل لایه لایه لباس پوشیدن


فاطمه روح الامینی 1402-12-13 10 دقیقه مطالعه
استایل لایه لایه لباس پوشیدن

 

نکات ضروری در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که اغلب با یک لایه لباس بیرون می‌روید، احتمالا تا به حال به مشکلی برخورد کرده‌اید که باعث شده دفعه‌ی بعد برای بیرون رفتن حداقل یک لباس اضافه با خودتان ببرید.

این مسئله به عامل مهم آب و هوا وابسته است و بسته به محیط  اطراف شما احتمالا این مسئله چند باری برایتان پیش آمده است؛ مثلا در یک روز آفتابی بدون هیچ حدس و گمانی راجع به تغییر هوا از خانه بیرون می‌روید و ناگهان احساس سرما می‌کنید. پوشیدن لایه‌ لایه‌ی لباس‌های مختلف خصوصا در ابتدا و انتهای هر فصل که آب و هوا زیاد تغییر می‌کند، به شما کمک می‌کند که همچنان که استایل زیبایی دارید، در مقابل گرما و سرما مقاوم باشید.

البته این موضوع، تنها علت استفاده از استایل لایه لایه نیست، چرا که با تغییر مقدار فعالیت هم ترفند استفاده از استایل لایه لایه کمک می‌کند که همچنان خوش‌پوش و مقاوم در برابر سرما بمانید.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن برای خانم‌ها و آقایان

استایل لایه لایه لباس پوشیدن برای خانم‌ها و آقایان

لایه‌ها‌ی اصلی در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

لایه اول را لایه پایه می‌نامیم، این لایه اولین لایه از قسمت زیرین لباس‌ها است که باعث می‌شود به راحتی عرق از پوست شما خارج شود و جذب عرق از طریق این لایه اتفاق بیفتد، پس در انتخاب جنس و نوع پارچه‌ای که برای لایه اول استفاده می‌کنید نهایت دقت را داشته باشید.

لایه دوم را لایه میانی یا لایه عایق می‌نامیم. این لایه از لباس گرمای بدن را محفوظ نگه می‌دارد و با این کار شما را از سرما حفظ می‌کند، در فصل‌های سرد سال بلوز و یقه اسکی‌هایی که حالت چسبندگی دارند و یا شلوار گرمی که به پا دارید در واقع لایه دوم لباس‌های شما هستند‌، معمولا این لایه از لباس از جنس بافت، پشمی است.

لایه بیرونی یا لایه پوسته، لایه سوم لباس های شما در فصل پاییز و زمستان است. این لایه همان طور که می‌دانید از بیرون مشخص می‌شود و می‌توان گفت بیرونی‌ترین لایه لباس‌های شماست، کت‌ها و کاپشن‌ها، پافرهای زمستانی و یا بارانی، همه لایه بیرونی استایل شما هستند. این لایه از لباس‌ها از بدن شما در برابر باد، باران و برف محافظت می‌کند. این لایه به شما کمک می‌کند در برابر عوامل بیرونی سرما محفوظ بمانید و احساس سرما نکنید. این لایه می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد و بارانی یا پشمی باشد.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن در آقایان

استایل لایه لایه لباس پوشیدن در آقایان

ترکیب رنگ لباس‌ها در استایل لایه لایه

برای پوشیدن لباس‌ها به صورت لایه لایه اصولی وجود دارد که اگر رعایت نشود استایل شما را نامنظم و بهم ریخته نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث بهم ریختگی در استایل لایه لایه شما شود، انتخاب رنگ است. سعی کنید از ترکیب رنگی هماهنگ و مناسب در استایلتان استفاده کنید. مثلا رنگ بلوز یا پلیور پشمیتان را با کت یا پافر زمستانی که روی آن می خواهید بپوشید، ست کنید.

استایل مونوکروم در فصل زمستان را فراموش نکنید. ست هودی و شلوار یک دست همراه با کت بلند پشمی ترکیب بسیار خوبی از یک استایل لایه لایه است.

ترکیب رنگ در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

ترکیب رنگ در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

جوراب‌های پشمی زمستانی عامل مهمی در گرمای پاها است. گرمای پا در زمستان باعث راحتی و گرمی شما می‌شود اما باید حواستان به این موضوع باشد که اندازه  جوراب شما وقتی پاهایتان را داخل کفش‌های زمستانی می‌کنید، ممکن است پاهایتان را اذیت کند. پس باید قبل از بیرون رفتن  مطمئن شوید که انگشتان پایتان در بوت و یا نیم بوت به راحتی حرکت می‌کند؛ جوراب های پشمی بلند را با بوت بلند ست کنید.

یک بوت بلند راحت و اسپرت انتخاب کنید. قسمت بالای جوراب را از بوت بیرون بندازید. اگر از جوراب شلواری‌های رنگی می‌خواهید استفاده کنید، می‌توانید با کلاه و یا پلیورتان ست کنید. جوراب‌های طرح دار هم با استایل زمستانی در ۲ سال گذشته بسیار مورد علاقه نوجوانان بوده و ترند شده است.

لایه لایه لباس پوشیدن درآقایان

لایه لایه لباس پوشیدن درآقایان

بلوزها

یقه اسکی و بلوزهای بافت از لباس‌هایی هستند که با وجودشان به گرمای بدن کمک زیادی می‌کنند. از این لایه که مثل عایق عمل می‌کند در استایل زمستانی و حتی پاییزه می‌توانید به راحتی استفاده کنید. لایه‌های عایق نباید خیلی گشاد باشند. بلکه داشتن یک بلوز بافت گرم و جذب باعث می‌شود، گرما از بدن خارج نشود. اما برای ست کردن این آیتم با بقیه استایلتان باید توجه داشته باشید که از چه جنسی استفاده می‌کنید.

اگر از ژاکت و یا بلوزهای دکمه دار برای لایه وسطی استفاده می‌کنید، جنسی بردارید که در عین سبکی باعث عرق کردن نشود. اگر مواد و پلاستیک در جنس یقه اسکی و یا بلوز شما زیادتر از حد معمول باشد، لباستان بوی بدی را در خود نگه می‌دارد و این اصلا وضعیت جالبی نخواهد بود، پس از بافت های کم حجم و پشم استفاده کنید.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن مناسب برای خانم‌ها

استایل لایه لایه لباس پوشیدن مناسب برای خانم‌ها

مناسب‌ترین آیتم برای لایه زیرین در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

استایل پیراهن سفید و یا کرم در زیر پلیورهای اورسایز باعث زیبایی استایل شما می شود و استایل لایه لایه را نشان می‌دهد و بسیار جذاب و شیک است. پوشیدن این ست با شلوار جین از استایل‌های اسپرت زمستانی است که به راحتی با انواع پالتو و بارانی ست می‌شود و این نوع استایل طرفداران زیادی دارد.

کت‌‌های بلند آستردار روی پیراهن و یا پلیورهای زمستانی استایل لایه لایه شما را رسمی تر جلوه می‌دهد. پافرهای ترند سال ۲۰۲۱ از لباس‌های لایه رویی هستند که می‌توانید، استفاده کنید و بسیار زیبا و خوش پوش به نظر برسید.

از لایه‌های نازک‌تر در زیر استفاده کنید و هر لایه که در روی لایه دیگر به تن می‌کنید باید ضخامت بیشتری داشته باشد. از لباس‌هایی که به تنهایی زیبا نیستند و دوست ندارید یا جزء سلیقه شما نیستند به عنوان لایه زیری استفاده نکنید، چون اگر هوای گرم به شما فشار بیاورد مجبور می‌شوید لباس رویی را از تنتان در بیاورید، پس هدف از لایه لایه لباس پوشیدن پنهان کردن لباس‌های آخرین لایه  نیست، بلکه شما می‌خواهید همیشه و در هر لایه شیک و زیبا باشید.

لایه‌های زیرین در لایه لایه لباس پوشیدن

لایه‌های زیرین در لایه لایه لباس پوشیدن

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*