استایل رسمی خانم‌ها و آقایان | آشنایی با استایل فرمال


فاطمه مرادیان 1402-11-15 10 دقیقه مطالعه
استایل رسمی خانم‌ها و آقایان | آشنایی با استایل فرمال

 

استایل رسمی

یکی از استایل‌­های محبوب میان افراد به خصوص کارمندان، استایل رسمی است. این استایل شیک و فرمال برای محیط­‌های اداری، جلسات و کنفرانس‌­ها، مهمانی­‌های رسمی و مراسم‌­های مهم مناسب است، اما انتخاب لباس­‌های رسمی، همیشه کار راحتی نیست و افراد گاهاً حین خرید لباس­‌های رسمی دچار شک و تردید می­‌شوند و نیازمند یک سری نکات و راهنمایی­‌ها در این خصوص هستند. ما در این مقاله قصد داریم بایدها و نبایدها و توصیه­‌های کاربردی و مهم برای داشتن یک استایل رسمی شیک و جذاب برای شما عزیزان به طور کامل توضیح دهیم.

استایل رسمی

استایل رسمی یا استایل فرمال

رنگ‌­های مناسب

در استایل رسمی بهتر است به جای به کار بردن رنگ­‌های جیغ و طرح‌­های پیچیده از طرح‌­های ساده و رنگ­‌های خنثی و ملایم استفاده کنید، زیرا این دو عامل در استایل رسمی اهمیت ویژه‌ای دارند. برای رنگ­‌های مناسب این استایل می­‌توان به مشکی، طوسی و سورمه­‌ای اشاره نمود، همچنین باید به تناسب رنگ­‌ها در استایل رسمی توجه کرد. بهتر است برای موقعیت‌های خیلی رسمی، لباس‌­های بالاتنه و پایین‌تنه هم رنگ و مونوکروم باشند، برای مثال از کت و شلوار یا کت و دامن هم رنگ استفاده کنید.

اکسسوری

در استایل رسمی یکی از عواملی که باعث عدم جذابیت استایل شما می‌­شود، استفاده از اکسسوری­‌های فانتزی، درشت و پر زرق و برق است. ترجیحاً اکسسوری­‌های ساده و مینیمال با تعداد محدود را به کار ببرید. ساعت ساده و شیک، کیف چرم و گردنبند ساده و ظریف از مواردی هستند که می­‌توان از آن‌­ها استفاده کرد، همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم‌­ها همواره ضروری نیست؛ به جای آن کفش‌­های رسمی تخت نیز مناسب هستند.

سایز مناسب

شیک بودن استایل رسمی به فیت و اندازه بودن لباس­‌های آن است. از پوشیدن لباس­‌های خیلی تنگ و چسبان یا بیش از حد گشاد و اورسایز اجتناب کنید. لباسی کاملاً فیت و مناسب سایز بدنتان انتخاب کنید که تیپ شما را به بهترین نحوه ممکن نشان دهد. لباس باید متناسب با نوع اندام و تیپ بدنی شما باشد. به علاوه از مرتب بودن و تمیز بودن دوخت لباس‌­هایتان مطمئن شوید زیرا نوع دوخت و برش لباس، نقشی حیاتی در شیک بودن استایل­تان دارد.

استایل رسمی مردانه

کت و شلوار

همیشه بهترین انتخاب برای داشتن استایل رسمی شیک، کت و شلوار است. کت و شلوار تقریباً برای هر نوع مناسبت و موقعیت رسمی مناسب است و انتخابی مطمئن است.

کت و شلوار در استایل فرمال برای آقایان

کت و شلوار در استایل فرمال برای آقایان

اورکت

در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان، نیز می‌­توانید از اورکت یا کت­‌های بلند استفاده کنید. کت­‌های بلند جذابیت خاص و ویژه‌­ای به استایل شما می­‌بخشند.

اورکت، یک انتخاب عالی برای آقایان

اورکت، یک انتخاب عالی برای آقایان

پیراهن مردانه

اگر با پوشیدن کت حس راحتی ندارید، یک پیراهن مردانه ساده به همراه یک شلوار راسته نیز برای داشتن یک استایل رسمی ساده و راحت انتخاب خوبی است.

پیراهن‌های مردانه مناسب استایل فرمال

پیراهن‌های مردانه مناسب استایل فرمال

جلیقه

جلیقه را نیز می­‌توانید به تنهایی به همراه پیراهن مردانه یا زیر کت­تان بپوشید.

جلیقه یک انتخاب مناسب برای آقایان در استایل فرمال

جلیقه یک انتخاب مناسب برای آقایان در استایل فرمال

کراوات

برای مراسم‌های رسمی، کنفرانس­‌ها و مراسم عروسی پوشیدن یک کراوات هماهنگ با استایل شما می­‌تواند گزینه‌­ی مناسبی باشد.

کراوات مناسب مهمانی‌های رسمی

کراوات مناسب مهمانی‌های رسمی

استایل رسمی زنانه

کت و شلوار

همانطور که کت و شلوار مردانه بهترین انتخاب برای استایل رسمی آقایون است، برای خانم‌ها نیز کت و شلوار زنانه بهترین مورد است و برای انواع محیط‌­ها از جمله محیط‌­های اداری مورد استفاده قرار می‌­گیرد. در مکان­‌های اداری از کت­‌های بلندتر و ساده‌­تر استفاده کنید.

کت و شلوار مخصوص خانم‌ها ذر استایل رسمی

کت و شلوار مخصوص خانم‌ها در استایل رسمی

کت و دامن

ست کت و دامن برای مهمانی­‌ها و مراسم‌های رسمی می­‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در استایل رسمی، بسته به موقعیت و تیپ و سلیقه‌­تان می­‌توانید از دامن کوتاه یا بلند استفاده کنید. دامن‌­های فیت و جذب رسمی­‌تر و ترند هستند و دامن­‌های چین‌دار و گشاد برای تیپ­‌های رسمی جالب به نظر نمی‌­رسند.

کت و دامن در استایل فرمال مناسب برای خانم‌ها

کت و دامن در استایل فرمال مناسب برای خانم‌ها

شومیز

شومیز را می‌­توانید به همراه شلوار یا دامن مناسب ست کنید. این استایل برای انواع مهمانی‌­ها شیک و جذاب به نظر می‌­رسد.

شومیز و شلوار به عنوان یک استایل فرمال

شومیز و شلوار به عنوان یک استایل فرمال

لباس ماکسی بلند

رسمی­‌ترین و شیک­‌ترین لباس برای مراسم‌­های مهم و مراسم‌­های عروسی لباس ماکسی است.

لباس ماکسی بلند مناسب استایل رسمی بانوان

لباس ماکسی بلند مناسب استایل رسمی خانم‌ها

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*