آموزش شستشوی شلوار جین


لاچین زمانی 1402-05-15 10 دقیقه مطالعه
آموزش شستشوی شلوار جین

 

آشنایی با نحوه شستشوی شلوار جین

شلوار جین یکی از پرکاربردترین و محبوب‌­ترین لباس‌­ها برای اکثر استایل‌­هاست و در کمد لباس همه افراد از کودک تا بزرگسال یافت می­‌شود.

بیشتر شلوارهای جین به علت جنس خوبی که دارند مقاوم و با دوام‌ هستند؛ با این‌حال اگر هنگام شستشوی شلوار جین اصول شستن درست آن را رعایت نکنید، ممکن است شلوارتان آسیب ببیند یا تغییر رنگ دهد. با شستشوی شلوار جین به روش صحیح، نه تنها شلوارتان کاملاً تمیز می‌­شود، بلکه طول عمر شلوارتان نیز بیشتر می‌­شود. در این مقاله نکات و اصول لازم برای شستشوی شلوار جین به طور کامل بیان می‌­شود.

با خواندن این مقاله دیگر لازم نیست نگران ساییدگی، تغییر رنگ و کهنه شدن شلوار خود باشید و می­‌توانید با خیال راحت شلوار جین خود را بشویید و برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

شلوار جین

شلوار جین

چه زمانی شلوار جین را بشوییم؟

به طور کلی مواد شوینده باعث آسیب به انواع لباس می­‌شوند پس بهتر است از شستشوی شلوار جین به طور مکرر و بیش از حد بپرهیزید و تنها زمانی که لازم است، برای مثال زمانی که شلوارتان ظاهر کثیف یا بوی نامطبوعی گرفته است، آن را بشویید.

شستشوی شلوار جین

شلوار جین

نکاتی قبل از شستشوی شلوار جین

جیب­‌های شلوارتان را خالی کنید و مطمئن شوید که چیزی داخل جیب‌­های آن وجود ندارد که باعث رنگ پس دادن یا کثیف کردن شلوارتان شود. برای این که شلوار جین هنگام شستشو کمتر آسیب ببیند و رنگ آن حفظ شود، آن را پشت و رو کنید. همچنین زیپ و دکمه‌­های شلوار را ببندید که هنگام شستشو به جایی از لباس گیر نکنند و آسیب نزنند.

شستشوی شلوار جین

شستشوی شلوار جین

چک کردن برچسب روی شلوار

داخل اکثر لباس­‌ها به خصوص شلوارهای جین، برچسبی وجود دارد که مربوط به نکاتی برای نگهداری بهتر لباس و نکات مربوط به شستشوی شلوار جین و یا اتو کردن آن است، این برچسب را حتماً قبل از شستشوی شلوار جین چک کنید و نکات مربوطه را چک کنید.

شستشوی شلوار جین

بررسی برچسب‌های شلوار جین

استفاده از آب سرد

آب داغ و جوش لباس شما را نابود می­‌کند. یکی از دلایل کهنه شدن و از بین رفتن رنگ لباس همین آب گرم است. بهتر است از آب سرد و ولرم برای شستشوی شلوار جین خود استفاده کنید تا شلوار جین­تان ماندگاری طولانی داشته باشد.

میزان کثیف بودن شلوار جین

اگر قصد شستشوی شلوار جین خود را دارید، به ظاهر آن توجه کنید و ببینید چقدر کثیف است.

تایمی که برای شستشو اختصاص می‌­دهید و میزان مواد شوینده­ای که استفاده می‌­کنید، به میزان کثیف بودن شلوارتان بستگی دارد. اگر شلوارتان خیلی کثیف نیست، یک شستشوی مختصر با دست و مقدار کمی شوینده ملایم کافی است.

InShot 20230717 145532469

استفاده از شوینده‌های سالم و ملایم

چه از ماشین لباسشویی استفاده می­‌کنید چه با دست آن را می‌­شویید، سعی کنید از پودر و شوینده‌­هایی که ملایم‌­تر هستند و کمتر به الیاف لباس­تان آسیب می‌­زنند استفاده کنید و به هیچ وجه از شوینده‌­های قوی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند استفاده نکنید، این شوینده­‌ها شلوار جین­تان را نابود می‌­کنند.

رنگ لباس‌ها

شلوار جین­تان را همراه لباس‌­هایی که هم‌رنگ آن هستند و یا رنگ پس نمی‌­دهند بشویید یا برای اطمینان از پس ندادن رنگ لباس‌­های دیگر به شلوار جین، آن را به تنهایی بشویید. همچنین اگر شلوار جین­تان مشکی است برای تثبیت رنگ آن از شوینده مخصوص لباس­‌های مشکی استفاده کنید.

رنگ‌های متفاوت شلوار جین

رنگ‌های متفاوت شلوار جین

شستشوی شلوار جین با دست

از یک تشت کاملاً تمیز استفاده کنید، مقداری آب سرد یا ولرم به همراه کمی مایع یا پودر شونده در آن بریزید و آن را هم بزنید تا شوینده در آن حل شود. سپس شلوارتان را به طور کامل داخل محلول آب و شونده قرار دهید و چند بار آن را داخل تشت بچرخانید و تکان دهید. اجازه دهید لباس حدود 20 تا 40 دقیقه داخل آب بماند. سپس آن را از آب خارج کنید و آبکشی کنید.

نکته: در پایان شستشوی شلوار جین، از پیچاندن آن جهت خارج کردن آب و خشک شدن بهتر به شدت بپرهیزید چرا که با این کار به الیاف لباس­تان آسیب می‌زنید.

شستشوی شلوار جین با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را بر روی دور کند و شستشوی ملایم تنظیم کنید. دمای آب را نیز بر روی 20 تا 40 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و هرگز از دمای بالاتر استفاده نکنید. اگر از نرم کننده لباس استفاده می­‌کنید، نرم کننده­ای ملایم انتخاب کنید.

InShot 20230717 145735645

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*